Thursday, May 7, 2009

Δίαιτα και σουφλέ σπανάκι....


Από την Δευτέρα έχω ξεκινήσει δίαιτα... (Ακούς Talisker baby?) Πράγμα που δεν σημαίνει και πολλά πράγματα βέβαια μια που χαζεύοντας το παλιό μου blog για να βρω την συνταγή που ακολουθεί συνειδητοποίησα πως κάθε χρόνο τέτοιες μέρες διαιτούμαι - κάτι σαν έθιμο δηλαδή- πλην όμως καμιά βδομάδα μετά το.. παίρνω αλλιώς που λέει και ο φίλος μου ο Μίμης και επανέρχομαι δριμύτερη στις γνωστές, αγαπημένες παρασπονδίες... Βέβαια, φέτος λέω να κάνω την υπέρβαση και να συνεχίσω, όμως, επειδή δεν το ορκίζομαι κι όλας, eventually I 'll let you know...
Η πιο βασική αλλαγή που συμβαίνει στην ζωή μου όταν μπαίνω σε πρόγραμμα διατροφής είναι πως ξυπνάω νωρίς το πρωί.. Όχι γιατί κοιμάμαι ελαφρύτερα έχοντας φάει λιγότερο για βράδυ- δυστυχώς ή ευτυχώς μπορώ να κοιμάμαι σαν πουλάκι (γύπας) ακόμα και όταν έχω καταβροχθίσει λίγο πριν ένα ολόκληρο βόδι- αλλά γιατί πεινάω... Κάπου εκεί κατά τις 8 πετάγομαι από το κρεβάτι μου τρέχοντας για να ετοιμάσω το πρωινό μου.. Δυο παξιμαδάκια με ένα κομμάτι τυρί και μια φέτα foue βραστό, ή δυο μπισκότα Digestive light ή ένα bar δημητριακών ανάλογα με την όρεξη, μαζί με τον καφέ μου, αποτελούν το highlight της ημέρας και το μόνο γεύμα για το οποίο λαχταράω πραγματικά... Η συνέχεια είναι πιο εύκολη μια που το πρόγραμμα που ακολουθώ είναι flexible, έχει ποικιλία και περιλαμβάνει και 8 ποτήρια κρασί την εβδομάδα πράγμα που κάνει τις εξόδους μου μια χαρά διασκεδαστικές...
Και βέβαια, ασχέτως δίαιτας, η ζωή συνεχίζεται... Και την Παρασκευή θα έρθουν κάποιοι φίλοι στο σπίτι για φαγητό οπότε σήμερα πίνοντας τον καφέ μου, αναζήτησα ιδέες για το ιδανικό μενού.. Που θα είναι ανοιξιάτικο και νόστιμο αλλά που θα μου επιτρέψει και μένα να φάω χωρίς να χαλάσω τελείως την σειρά μου...
Με αυτό το σκεπτικό κατέληξα σε ένα σουφλέ σπανάκι για πρώτο πιάτο, που μπορεί να μην είναι η επιτομή της ελαφρότητας πλην όμως δεν είναι και το βαρύτερο πιάτο που μαγειρεύω, και στο μοσχαράκι κοκκινιστό με κολοκυθάκια που έφτιαξα καμιά δεκαπενταριά μέρες πριν και βγήκε σούπερ για κύριο... Και από το οποίο, ως συνδυασμό τροφών, μπορώ να φάω κανονικά...
Έτσι, σας ξαναδίνω την συνταγή του σουφλέ της φίλης μου της Λιάνας και πάω τρέχοντας για μανικιούρ- πεντικούρ μια που η φτώχεια θέλει καλοπέραση και η δίαιτα pampering.... Φιλιά!!!!

Σουφλέ σπανάκι της Λιάνας.

Υλικά:

1 1/2 κιλό σπανάκι καθαρισμένο
1 κρέμα γάλακτος (μικρό κουτί, 250 ml νομίζω)
150 γρ. κασέρι τριμμένο
150 γρ. ρεγκάτο τριμμένο
150 γρ. έμενταλ τριμμένο
1 φακελάκι παρμεζάνα τριμμένη(περίπου 200 γρ)

Για την μπεσαμέλ: 4 κουταλιές βούτυρο, 6 κουταλιές αλεύρι, 3 1/2 κούπες γάλα φρέσκο, αλάτι, πιπέρι και 4 αυγά χτυπημένα.

Από την προηγούμενη, ζεματάτε καλά το σπανάκι και το αφήνετε σε ένα σουρωτό να βγάλει τα νερά του.
Το στύβετε καλά, το απλώνετε σε ένα ταψάκι και το ψιλοκόβετε.

Ετοιμάζετε την μπεσαμέλ. Βάζετε σε μια κατσαρόλα το γάλα, το αλεύρι , το βούτυρο, το αλάτι και το πιπέρι και ανακατεύετε συνέχεια με το whip μέχρι να πήξει και να γίνει λεία. Την κατεβάζετε από την φωτιά, την αφήνετε να κρυώσει λίγο και ρίχνετε μέσα τα αυγά.. Ανακατεύετε καλά...

Σε μια γαβάθα ανακατεύετε το σπανάκι με την κρέμα γάλακτος, τα 3/4 της μπεσαμέλ και τα τυριά εκτός της παρμεζάνας.

Σε ένα βουτυρωμένο pyrex (και στα πλάγια) ρίχνετε το μίγμα με το σπανάκι, σκεπάζετε με την υπόλοιπη μπεσαμέλ και πασπαλίζετε με την παρμεζάνα..
Το ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς, στο κάτω ράφι, μέχρι να ροδοκοκκινήσει.

ΠΡΙΝ ΣΕΡΒΙΡΕΤΕ ΤO ΑΦΗΝΕΤΕ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΩΡΑ!!!!!

Καλή επιτυχία και καλή σας όρεξη.

16 comments:

Talisker said...

Kαποιος να μου πει
τι διαιτα ειναι αυτη
με μπεσαμελ
εμενταλ
κασερια
ρεγκατο και κρεμα γαλακτος


σεν παμε καθολου καλα και βλεπω τα Μοργκαν να τα στελνουμε στο μουσειο

και οχι δεν θα ειναι της Φυσικης Ιστοριας

Σε επαναφερω στην ταξη και φαε το κριτσινι ολικης αλεσης που σου αφησα γιατι θα βαλω τη Μαμυ να φερει τη μεζουρα!!!

(σκετη κολαση το σουφλε λεω!)

χχχχχχχχχματς και καλημερα!

ΠΑΥΛΟΣ said...

Χμ!!! Το σουφλέ θα το φτιάξω και εγώ!!! Μου άνοιξε η όρεξη, όσο για την δίαιτα, εεεε, από του χρόνου!!!

Άλλωστε μικρά παιδιά είμαστε ακόμα, θα το πάρουμε μπόι!!!

Καλημερούδια

Konstantina said...

επειδή είμαι σε διάθεση mini: αυτό το σουφλέ θα ήταν τέλειο και σαν ατομικά σουφλεδάκια στο ανάλογο ατομικό πυρεξάκι!
Μου έχει ήδη ανοίξει η όρεξη παρόλο που εδώ δεν είναι ακόμα ούτε δέκα και μισή...
Θα το δοκιμάσω σίγουρα...φαίνεται τέλειο!

Κωνσταντίνα

Υ.Γ. Γρου Γρου...πω πω λιγούρα...!

La Gigi said...

πεινάωωωωω

υγ.: η δίαιτα δίαιτα αλλά στο nobu θα πάμε, ναι?

ΦΟΥΛΗ said...

Πάω να το φτιάξω......
δίαιτα από δευτέρα....
Καλό μεσημέρι....

elekat said...

Δεν θέλω να κάνω δίαιταααα!
Αρνούμαι κατηγορηματικά, δεν είμαι ψυχολογικά έτοιμηηη!!

Το σουφλέ είναι τέλειο, το είχα κάνει πέρυσι!
Αλλά πρέπει οπωσδήποτε να μείνει μια ώρα να σταθεί όπως λες αλλιώς βγάζει υγρά.

δεσποιναριον said...

Ναι μωρε, αυτη η διαιτα ειναι οντως ενα ανοιξιατικο ..εθιμο, κατι σαν τη Μαγαλη Παρασκευη. Καλο το σουφλεδακι. Να πω της μικρας απανω της Ταλ, αυτη η διαιτα λεγεται χαμηλων υδατανθρακων, εφοσον δεν τρως πατατες και ψωμια μπορεις να ταραξεις τα τυρια και οκ ενταξει.. στην μπεσαμελ βαλε απαχο γαλα !!!!! Φιλακια.

Πι Ες Κριτσινι απαγορευεται, μονο το σουσαμι απο πανω μπορεις να φας!

Talisker said...

Η μικρα ειμαι εγω???

αχ θα πεθανω!!
οκ! οκ!
εχω μπλεξει με γκουρμε
-παραδιδομαι

ακομα και στις διαιτες !!::))

ΑΛΛΑ αν αυτη η διαιτα των χαμηλων υδατανθρακων σας κανει βαρεων βαρων
-θα φταιει το σπανακι???

χμμ Δεσποινα
..για να σε ζυγισω και σενα!

χχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχ

FoodJunkie said...

Sorry αλλά αν δεν κόψεις το φαί, κιλά δεν χάνεις. Λίγο απ 'ολα ήταν πάντα το δικό μου μότο. Καλό το σουφλέ και να βάλεις light κρέμα γάλακτος δεν θα το πάρει κανείς χαμπάρι (όυτε κι εσυ !) :-)

orfia said...

τωρα εσεις μου λετε οτι αυτο το υπεροχο σουφλε σπανακι ειναι διαιτητικο????και γιατι η διαιτολογος μου..(χωρις αυτην δεν πειθαρχω)..με εχει ταραξει στην πεινα??? 5 κιλα...παναθεμα τα...!!! Διαμαρτυρομαι...και θα το φτιαξω και αστην να φωναζει...!!

Anonymous said...

den mas exete pei omos posa ml einai i krema galaktos kai posa gr einai i parmezana.

thnx a lot

katrine said...

Το σπανάκι το λατρεύω σε όλες τις εκδοχές του.Μιαμ μιαμ, μας ξεσήκωσες.Τη Κυριακή θα το συνοδεύσω στο τραπέζι ο κόσμος να χαλάσει.Light κρέμα όμως για να κλέψω.Καλό μεσημέρι κοπελίτσα μου

δεσποιναριον said...

Επισης ραντεβου στο πατρον.. οχι οχι δε θα κατσουμε για καφε, θα κανουμε το γυρο του Ψυχικου τρεχοντας για να καψουμε ..το σπανακι! Καλα λαχανιασα κιολας!

ΑΧΤΙΔΑ said...

Καλέ χθες πέρασα και έγραψα σχόλιο και δεν το βλέπω..πάει ..το έφαγε το αγαπημένο μου σουφλέ!

fevis said...

talisker@ Μα μια μικρή μπουκιά έφαγα από το σουφλέ.. Τόση δα!!! Κατά τα άλλα, από την πολλή πρασινάδα κοντεύω να αρχίσω να βελάζω... Γι' αυτό έκοψα και το πολύ blogging.. Δεν με βολεύουν στο πληκτρολόγιο οι οπλές...:-)

Pavlos@ Εγώ αν το πάρω μπόι όλο αυτό θα φτάσω τον Φασούλα.. Μην σου πω ότι θα τον περάσω κιόλας...:-)

melissoula@ Εννοείται πως θα πάμε.. Άλλωστε το sushi δεν είναι φαγητό... Είναι φρούτο..:-)

Φούλη@ Έτσι.. Να παίρνουμε τα πράγματα με την σωστή σειρά...:-)

lena@ Εγώ νομίζω πως ψυχολογικά δεν θα ετοιμαστώ ποτέ για δίαιτα.. Γι' αυτό, όποτε κάνω είμαι σε μαρασμό και κατατονία..:-)

konstantina@ Ωραία ιδέα.. Μόνο που δεν έχω ατομικά μπολάκια για σουφλέ.. Άρα, πρέπει να πάρω...:-)

δεσποινάριον@ Ναι, έτσι... Σαν την Μεγάλη Παρασκευή.. Ταιριάζει απολύτως και με τα συναισθήματα που μου δημιουργεί...:-)))

foodjunkie@ Συχωρεμένη..Τα ξέρω όλα αυτά αλλά ενώ είμαι πολύ καλή στην θεωρία, χωλαίνω στην πράξη... Παλιοκατάσταση...:-)

ofria@ Εννοείται πως δεν είναι διαιτητικό.. Αλλά είπαμε.. Οι δίαιτες θέλουν και τις παρασπονδίες τους...:-)

Ανώνυμος@ Τα συμπλήρωσα στην συνταγή...Εγώ ευχαριστώ...:-)

katrine@ Περιμένω εντυπώσεις...:-)

δεσποινάριον@ Εσύ θέλεις να με παιθάνεις μου φαίνεται.. Ραντεβού στο Πατρόν, να τρέχετε εσείς και εγώ να σας χαζεύω από την σκιά με παγωμένο καπουτσίνο...(Άντε, και με αφρόγαλα light..)

αχτίδα@ Κάνει και ο blogger τις κόνξες του καμιά φορά...:-)

Unknown said...

kalispera !!! auto me to soyfle moy anixe tin orexi !!:))
pisteyo oti an akoloythis ena xoris ipervoles sosto diatrofiko programma se sindiasmo me poli gimnastiki ke aythono tsai px lipton linea logo twn idiotitwn pou exi ...to na fas mia mera oti thes px soufle spanaki i otidipote allo den epivarini katholou ti diadikasia tis dietas ..