Monday, January 18, 2010

Κρύο και τάρτα αλμυρή....


Δευτέρα ξανά... Και επιτέλους, κάνει κρύο.. Κανονικό... Ήρθε ο χειμώνας και στο μικρό γαλατικό χωριό και από προχτές τα κασκόλ και τα σκουφιά μου έχουν βγει από τα κουτιά και έχουν πάρει θέση μάχης στην ντουλάπα... Θα είναι μια busy εβδομάδα αυτή που μόλις μπήκε, έχω να παραδώσω κείμενα, έχω να παραλάβω χαλιά, έχω να πάω σούπερ μάρκετ αλλά και ΙΚΕΑ - αν σας πω ότι πηγαίνω στο ΙΚΕΑ μια φορά το δίμηνο και αγοράζω χαρτοπετσέτες θα με χαρακτηρίσετε μισότρελη ή ολότρελη άραγε? Όμως, οι χαρτοπετσέτες του ΙΚΕΑ, μεγάλες και σε συσκευασίες γίγας είναι οι καλύτερες που κυκλοφορούν στην αγορά και με ένα πακέτο βγάζουμε έναν μήνα - και ετοιμάζω και κάτι ακόμα που θα σας το ανακοινώσω όμως όταν έρθει η ώρα... Ταυτοχρόνως σήμερα το βράδυ θέλω να μαγειρέψω - αρχίζει ξανά ο Χριστόφορος, έχει και Leverage στην Nova και Castle στο Foxlife άρα θα βιδωθούμε στους καναπέδες μέχρι τελικής πτώσεως - και η συνταγή μου απαιτεί shortcrust pastry ή pate brisee για τους γαλλομαθείς. Έτσι, λέω να πάω μέχρι το Carrefour μπας και βρω γιατί έχω ψάξει και στον Βασιλόπουλο και στον Θανόπουλο αλλά χωρίς αποτέλεσμα... Σας έχω πει ότι τελευταία περνάω την περίοδο της τάρτας? Της αλμυρής τάρτας συγκεκριμένα που νομίζω πως είναι μια πολύ ωραία ιδέα για ελαφρύ δείπνο μπροστά στην τηλεόραση, μαζί με ένα καλό κρασί...
Η πιο πετυχημένη μου συνταγή μέχρι τώρα είναι αυτή με τα ντοματάκια και το camembert αλλά νομίζω πως και η σημερινή που περιέχει cheddar, πιπεριές, bacon και ντοματάκια θα είναι επίσης σούπερ... Γενικά, το μυστικό στις τάρτες, αλμυρές ή γλυκές είναι η ζύμη...Εγώ μέχρι τώρα μια που δεν βρίσκω έτοιμη την φτιάχνω μόνη μου πράγμα απολύτως απλό... Χρειάζεστε 200 γρ βούτυρο παγωμένο, κομμένο σε κομματάκια, 450 γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις, δύο κρόκους αυγού, τέσσερις κουταλιές της σούπας νερό παγωμένο και αλάτι ή ζάχαρη αναλόγως, για μια μεγάλη τάρτα ή για 8 ατομικές... Βάζετε όλα τα υλικά στο μίξερ, τα χτυπάτε μέχρι να ανακατευτούν τελείως, τυλίγετε την ζύμη σε μεμβράνη και την βάζετε στο ψυγείο για μισή ώρα.. Στην συνέχεια περνάτε τον πάγκο εργασίας σας με ένα υγρό βετέξ, στρώνετε επάνω δύο φύλλα μεμβράνη το ένα διπλα στο άλλο και πάνω εκεί απλώνετε την ζύμη με τον πλάστη στο πλάτος που θέλετε για την ταρτιέρα σας.. Είναι φοβερή πατέντα αυτή με την μεμβράνη γιατί δεν κολλάει η ζύμη στον πάγκο, ούτε χαλάει και όσο λεπτή και αν γίνει την σηκώνετε μαζί με την μεμβράνη, την αναποδογυρίζεται στην ταρτιέρα και είστε έτοιμες...
Στην συνέχεια τρυπάτε με ένα πηρούνι γύρω γύρω για να μην φουσκώσει στο ψήσιμο και ψήνετε για περίπου 20 λπετά μέχρι να έχετε ένα χρυσαφένιο κέλυφος. Το αφήνετε να κρυώσει και το γεμίζετε με τα υλικά που θέλετε... Δοκιμάστε να αλείψετε το εσωτερικό με μουστάρδα digon, να ρίξετε από πάνω περίπου 150 γρ. τριμμένη γραβιέρα Κρήτης, αλάτι και φρεσκοτριμένο πιπέρι και στην συνέχεια να απογεμίσετε με ένα μείγμα από 250 γρ. τυρί Camembert κομμένο σε μικρούς κύβους, 250 gr. ντοματάκια φρέσκα κομμένα στην μέση και ξεσποριασμένα, τέσσερις κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο, λίγη σκορδόσκονη, και από μια κουταλιά του γλυκού βασιλικό, μαϊντανό, θυμάρι και δεντρολίβανο όλα καλά ανακατεμένα μεταξύ τους... Ψήνετε στο κάτω ράφι, σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς μέχρι να ροδίσει και όταν δοκιμάσετε το αποτέλεσμα, θα με θυμηθείτε... Την σημερινή παραλλαγή, θα την δοκιμάσω πρώτα και μετά θα σας ενημερώσω...
Και τώρα, πάω να ντυθώ και φεύγω τρέχοντας.. Είναι η μέρα της κυρίας Όλγας, όλα τα παράθυρα του σπιτιού είναι ήδη τέντα με αποτέλεσμα οι πρώτοι πιγκουϊνοι να έχουν ήδη εγκατασταθεί στο σαλόνι και εγώ έχω όπως σας είπα πολλές, πολλές δουλειές να κάνω.. Φιλιά πολλά και να έχουμε μια υπέροχη εβδομάδα!!!

Υ.Γ. Η φωτογραφία είναι δανεισμένη από το net και έχει κανονικές ντομάτες αντί για ντοματίνια.. Γίνεται και έτσι προφανώς, αλλά αν είναι να την δοκιμάσετε την συνταγή, κάντε την όπως πρέπει.. Δηλαδή με ντομτάκια cherry που είναι πολύ πιο νόστιμα και δίνουν και καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα... (Πρέπει κάποια στιγμή να αρχίσω να φωτογραφίζω τα φαγητά μου προτού τα καταβροχθίσουμε...)

11 comments:

Anonymous said...

Μμμμ.. νοστιμότατη φαίνεται η ταρτούλα... θα δοκιμάσω συνταγή και θα σου πω... όσο για τις χαρτοπετσέτες του ΙΚΕΑ συμφωνώ και επαυξάνω, τέλειες είναι... ανθεκτικές και με καταπληκτικά χρώματα να ταιριάζουν με κάθε σερβίτσιο...

Πέννυ

δεσποιναριον said...

Μπονζουρ μον αμι! Σημερα εχω αργια εδω η υπερατλαντικια, κι ετσι απολαμβανω το πρωϊνο μου με το πρωϊνο σου ποστ. Η ταρτες ειναι οντως η καλυτερη ιδεα για ενα πληρες φαγητο που μορεις να το απολαυσεια ακομα και στον καναπε. Ειναι ας πουμε η φιν φον βερσιόν της πιτσας. Ισως και λιγο πιο "πλουσια" σε θερμιδες λογω των συνδετικων υλικων.
Τωρα να σου πω οτι κανω κι εγω το ιδιο με την ΙΚΕΑ; Χαρτοπετσετες, προτιμω τις μονοχρωμες σε διαφορα χρωματα και κερια. Κερακια "τη λαϊτς" που λεμε σε ποτηρια, σε σετακια.. μια αμπιανς οτι παρετε ενα ταλληρο. Καλα που μου το θυμισες. Φιλακια και καλα τρεξιματα!

elekat said...

Συμφωνώ για τις πετσέτες του ΙΚΕΑ!
Αξιοπρεπέστατες!
Καλή ιδέα η ταρτούλα, θα την δοκιμάσω κι εγώ γιατί μου άρεσε η ιδέα να την τρώμε στον καναπέ!

STELIOS PENTARVANIS said...

ευούλα αν συνεχίσεις με αυτές τις τόσο λιχουδιάρικες συνταγές θα σου κάνω μύνηση για αποπλάνηση διαιτωμένου (και όμως υπάρχει τέτοια λέξη το έψαξα)χαχαχα

orfia said...

Πολυ καλη ιδεα της ταρτας....αλλα δεν ειναι της στιγμης...πρεπει να πρεοτοιμασει κανεις την ζυμη αλλα θα την προσπαθησω... Οι χαρτοπετσετες απαιχτες...το ιδιο κανω και εγω...αλλα βλεπω οτι δεν ειμαι η μονη..!!χχαχαχα!
Φιλια πολλα

Anonymous said...

Apo oti vlepw, oloi sto IKEA pame gia xartopetsetes :)) Oi monoxrwmes kokkines einai all the money (kai tairiazoun kai me th kouzina mou...)
By the way, h tarta fainetai edelws yammy kai exw kai mia peinaaaa :))

La Gigi said...

οχι δεν μας εχεις πει οτι περνας τη φαση της ταρτας, μονο την ταρτα λεμονι ειχαμε δει και δοκιμασει :)
μα καλα τρεχεις μεχρι το ικεα ΜΟΝΟ για χαρτοπετσετες; δε βαριεσαι;

ΓΙΑΝΝΑ said...

Οταν ακου για χαρτοπετσετες κατι παθαινω και απλωνω κεραιες.Πω πω η ταρτα σου πολυ μου αρεσει.Θα την δοκιμασω συντομα.Καλημερα

Anonymous said...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΣΟΥ !!

Να σαι παντα γερή, ευτυχισμένη και τυχερή!
(και εγώ να είμαι πιο εγκαιρη στις ευχές μου, χαχα!)

Η τάρτα φαίνεται σούπερ.

Καλημέρα
Arience

Anonymous said...

Να πάρεις και της Νικολάου τον τόμο που παίζει αυτές τις μέρες στα περίπτερα (βιβλία του Γαστρονόμου καλέ!) με τάρτες και πίττες, είναι σούπερ! :^)

Μου αρέσαν ιδιαίτερα οι συμβουλές - ευρεσιτεχνίες (μεμβράνες και τα σχετικά), που *δεν* τις βρίσκεις αν δεν στις πει κάποιος που τις δοκίμασε στην πράξη.

Φιλιά και την καλημέρα μου.

fevis said...

Πέννυ@Να την δοκιμάσεις είναι πολύ νόστιμη.. ¨οσο για τις χαροπετσέτες τους ΙΚΕΑ.. Από τα σχόλια φαίνεται πως έχουν πολούς φαν...Φιλιά

δεσποινάριον@ Ναι φιλενάδα μου.. Και τα κεράκια, ειδικά αυτά που είναι μέσα σε ποτήρια και δεν χύντονται γύρω γύρω να τα κάνουν όλα λίμπα είναι από τις μεγάλες μου αδυναμίες στο ΙΚΕΑ.. Και μυρίζουν και υπέροχα... Φιλιά πολλά και καλό cocooning...

lena@ Welcome to the club... Όλοι συμφωνούν τελικά..:-))

the wrong man@ δεν έχεις ανάγκη εσύ, με τις ειδικές διατροφές και όλα αυτά τα φιν φον που ασχολείσαι...:-))

orfia@ Όχι, είμαστε πολλές.. Η ζύμη είναι πολύ εύκολη, θα δεις..:-))

Chrysoulaki@Ναι, ναι.. Εγώ πέρνω τις άσπρες βέβαια αλλά ο καθένας όπως βολεύεται..:-)))

melissoula@ Την περνάω, την περνάω...:-)) Αφού καλέ τόσος κόσμος πάει για χαρτοπετσέτες στο ΙΚΕΑ, δεν διάβασες τα σχόλια? :-)))

ΓΙΑΝΝΑ@ Να την δοκιμάσεις καιθα με θυμηθείς.. Φιλιά!

Arience@ Δεν πειράζει παιδί μου.. 40 μέρες κρατάνε οι γιορτες...:-)))

mpampakis@ Ναι, αυτές οι συμβουλές είναι οι καλύτερες αλλά για να μην παίρνω τα credits για τον εαυτό μου, εγώ τις ξεσήκωσα από την Ιωάννα (ffodjunkie).. Φιλιά..