Saturday, October 30, 2010

Ένα ήσυχο σαββατοκύριακο και διπλοφουρνιστά μπισκοτάκια βουτύρου....


Το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου που ήταν όμως τετραήμερο, κύλησε μέχρι τώρα πολύ όμορφα και πολύ διαφορετικά απ΄ότι το είχαμε σχεδιάσει στο μυαλό μας... Και είχε απ' όλα τελικά.. Και τραπέζια σε σπίτια φίλων με απίστευτο γέλιο και "ελαφρύ" φαγητό - η Μάρθα μας έφτιαξε τυρόπιτα και μοσχαράκι στιφάδο-, και τηλεοπτικές εμφανίσεις, και βραδιές παρεϊστικες και χαλαρές με την καλύτερη pizza των βορείων προαστίων στην Παλιά Αγορά, και ξενύχτι απίστευτο μέχρι τα χαράματα, και μπουζούκια, και έχουμε ακόμα δυο ολόκληρες μέρες μπροστά μας... :-) Που εγώ προσωπικά ελπίζω να καταφέρουμε να τις περάσουμε ήσυχα και απλά (γιατί είμαι και σε μια ηλικία που το ξενύχτι αυτού του είδους μπορεί να με ξεκάνει)  με χουζούρι στον καναπέ, νόστιμα φαγάκια, DVD και ύπνο άφθονο που αυτή την στιγμή μου λείπει απίστευτα... Πράγμα που σημαίνει πως φιλοδοξώ να αράξω ατελείωτες ώρες εντός και επί τα αυτά - έχω και ένα καινούριο παιχνιδάκι στον υπολογιστή μου που πολύ μου αρέσει- να δω τηλεόραση, να διαβάσω το βιβλίο μου, και φυσικά να μαγειρέψω...
Εχτές μάλιστα το απόγευμα, έφτιαξα για πρώτη φορά μπισκότα shortbread από μια καταπληκτική συνταγή που ανακάλυψα σε ένα μαγειρικό site που μου έστειλε η φιλενάδα μου η Τζίτζι, και έτσι, ο σημερινός πρωινός καφές μας είχε χειροποίητη λιχουδιά να τον συνοδεύει... Δεν είχα ξαναδοκιμάσει να φτιάξω μπισκότα και τα συγκεκριμένα ήταν πάρα πολύ εύκολα και κυρίως, με υλικά που βρίσκονται πάντα στο σπίτι οπότε λέω να σας δώσω την συνταγή...Βέβαια, είναι πολύ απλά στην όψη γιατί τα κόβουμε με το μαχαίρι και όχι με κουπάτ αλλά τώρα που έμαθα πως γίνονται, την επόμενη φορά θα φέρω την συνταγή πιο στα μέτρα μου.. Anyway, τα πράγματα έχουν ως εξής:

Διπλοφουρνιστά μπισκότα shortbread.

Υλικά.

1 1/2 στικ βούτυρο ανάλατο, λιωμένο και ακόμα ζεστό
5 κουταλιές της σούπας ζάχαρη κρυσταλλική
1 κουταλάκι του γλυκού vanilla extract
1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
1 1/2 cup αλέυρι για όλες τις χρήσεις
Ζάχαρη κρυσταλλική για πασπάλισμα.
Μια φόρμα με αφαιρούμενο πάτο με διάμετρο περίπου 24 cm.
Αν θέλετε να φτιάξετε περισσότερα μπισκότα διπλασιάζετε τα υλικά...

(Έχω ξεχάσει το αλάτι.. Στην φωτογραφία εννοώ γιατί στην ζύμη το έβαλα...)


Εκτέλεση.


Βουτυρώνουμε την φόρμα. Σε ένα μεσαίο μπολ ανακατεύουμε το λιωμένο βούτυρο με το αλάτι, την βανίλια και την ζάχαρη. Προσθέτουμε το αλεύρι και ανακατεύουμε με το χέρι μέχρι να έχουμε μια ομοιόμορφη ζύμη. Την απλώνουμε πιέζοντας την με το χέρι στην φόρμα και την αφήνουμε να σταθεί εκτός ψυγείου για τουλάχιστον 2 ώρες. 


Προθερμαίνουμε τον φούρνο στον αέρα στους 150 βαθμούς και τοποθετούμε την σχάρα στο τελευταίο κάτω ράφι. Ψήνουμε την ζύμη για 45 λεπτά. Την βγάζουμε από τον φούρνο χωρίς να τον σβύσουμε, πασπαλίζουμε με ζάχαρη και την αφήνουμε να κρυώσει για 10 λεπτά. Ξεφορμάρουμε και με ένα πολύ κοφτερό μαχαίρι την κόβουμε προσεκτικά για να μην σπάσει σε μακρόστενα κομμάτια. Στώνουμε ένα ταψί με αντικολλητικό χαρτί, βάζουμε επάνω τα μπισκότα και τα ξαναψήνουμε για άλλα 10 λεπτά.. 


Τα αφήνουμε να κρυώσουν καλά πάνω σε σχάρα. Διατηρούνται σε αεροστεγές δοχείο για πολύ καιρό, παρόλο που δεν νομίζω πως θα σας μείνουν για περισσότερες από δυο-  τρεις μέρες τόσο νόστιμα που γίνονται...


Περιττό να σας πω ότι όσο θα τα φτιάχνετε το σπίτι θα μοσχοβολάει απίστευτα και πως αυτά τα συγκεκριμένα μπισκοτάκια ταιριάζουν υπέροχα με τον καφέ ή το τσάι σας... Εγώ πάντως, τώρα που έκανα την αρχή θα δοκιμάσω να φτιάξω και sable ,και στις γιορτές θα γεμίσω όμορφα σακουλάκια με χριστουγεννιάτικα μπισκότα για τους φίλους μου.. Αυτά για σήμερα, να περάσετε ένα υπέροχο σαββατοκύριακο και θα τα πούμε την Δευτέρα.. Φιλιά πολλά..



12 comments:

DonnaBella said...

thelw k egw bithkotakia!
:-))

Anonymous said...

Tha thela na xera poios se xesikonei kai xenyxtas koritsi prama!
Z. opos Zorro

δεσποιναριον said...

Εχω ξεμεινει απο μπρεκφαστ φουντ και πινω τον καφε μου ξεροσφυρι διαβαζοντας αυτη την αναρτηση. Καταλαβαινεις πονος!
Τωρα εσυ τα εκοψες και στη μεση γιατι τα βλεπω καπως τετραγωνα ναι; Παντως σε ενα εχεις δικιο, Δεν μενουν για πολυ καιρο αυτα, Ετοιμασου για αλλα! Ενα πραγματαικι μου εκανε εντυπωση και θελω να βεβαιωθω. Καθολου μπεϊκιν παουντερ ναι; Φιλια και καλο υπολοιπο Σαββατοκυριακου.

crispy said...

Ήμουν έτοιμη να φτιάξω κλασικά shortbread. Μάλλον θα δοκιμάσω αυτά τα διπλοφουρνιστά. Ωραία φαίνονται!
Καλό Σ/Κ!

Anonymous said...

Δεν έχω γυρίσει ποτέ στο σπίτι μου και να μυρίζει φρεσκοψημένο οτιδήποτε. Νοιώθω σαν να μου λείπει ένα κομμάτι εμπειριών.
Ο γνωστός

La Gigi said...

ήμουν σίγουρη ότι η συνταγή για τα μπισκοτάκια θα έβγαινε καλή γιατί ότι έχω φτιάξει από αυτό το μπλογκ είναι πάντα τέλειο :)
φιλιάαα πολλά

Anonymous said...

Καλησπέρα σας!!! Ποιο είναι αυτό το μπλογκάκι βρε κορίτσια με τις ωραίες και πετυχημένες συνταγές;

Ranilicious said...

to vanilla extract pou tow brhkes na paw na parw kai gw pou 8elw na kanw millionaires shortbread??
euxarist

fevis said...

DonnaBella@Φιλενάδα μου, τα χριστούγεννα θα έχεις το πακετάκι σου.. Αλλά μπορεί να σου φτιάξω και όταν έρθεις..:-)))

Z. opos Zorro@ Έλα ντε! Ποιος άραγε? :-)

δεσποινάριον@ Τα έκοψα στα τρία όπως ήταν στρογγυλό το ταψί.. Αλλά είμαι σίγουρη πως αν βρω έναν τρόπο να τα ψήνω σε λαμαρίνα και να τα κόβω με κουπάτ θα είναι πολύ καλύτερα..:-)

crispy@ Δοκίμασε τα και θα δεις..:-)

Ο γνωστός@ Ξέρεις τι λένε.. Αν θέλεις κάτι πάρα πολύ τελικά συνωμοτεί το σύμπαν και στο στέλνει..:-)

Τζίτζι@ Έτσι είναι φίλη.. Την Δευτέρα θα δοκιμάσω και τα ριγκατόνι..Φιλάκια..:-)

Ανώνυμος@Είναι ανακάλυψη της Τζίτζι οπότε, αν θέλει, ας κάνει εκείνη τα αποκαλυπτήρια..:-)

Ranilicious@ Εγώ την βρίσκω συνήθως στον Θανόπουλο αλλά φαντάζομαι πως θα έχει και ο Βασιλόπουλος.. Αν όχι, σε sites ζαχαροπλαστικής στο internet..

Anonymous said...

Μια ερωτησούλα, καθόσον αρχάρια. Αν από την αρχή άπλωνα τη ζύμη στον πάγκο και την έκοβα σχεδιάκια, τη φούρνιζα και μετά όπως τα περιγράφεις, δεν θα μου έβγαινε? Επίσης, νόμιζα ότι τις ζύμες με βούτυρο τις βάζουν στο ψυγείο. Μπορείς Εύη μου να με διαφωτίσεις γιατί σχολάω και βουρ στο σουπερμάρκετ πάω για να τη φτιάξω!!!

Αναστασία

fevis said...

Αναστασία@ Η ζύμη στην αρχή είναι όπως θα δεις πολύ μαλακιά και έτσι, δεν νομίζω πως θα καταφέρεις να την ξεκολλήσεις από τον πάγκο.. Αυτό που μπορείς ίσως να κάνεις αλλά δεν το έχω δοκιμάσει για να σου πω με σιγουριά, είναι να την απλώσεις πανω σε ένα αλουμινόχαρτο και να κόψεις τα μπισκότα αφού την αφήσεις να σταθεί πρώτα για δυο ώρες (εκτός ψυγείου, ναι)και θα έχει σκληρήνει κάπως, πετώντας στην συνέχεια ότι περισέψει.. Να έχεις υπόψη σου απλά ότι πρέπει να είναι χοντρουλά τα μπισκότα, περίπου ένα δάχτυλο.. Στην φόραμ αυτό γίνεται από μόνο του με την συγκεκριμένη ποσότητα. Αν την απλώσεις ελεύθερα, πρέπει να μην την απλώσεις πάρα πολύ και σου βγουν λεπτά γιατί μετά θα σπάνε.. Αν σου πετύχει πες μου και μένα που με ενδιαφέρει για τα χριστουγεννιάτικα κουπάτ μου.. Φιλιά..

Anonymous said...

Εύη μου σε ευχαριστώ πολύ, θα το δοκιμάσω και θα σου πω. Φιλιά

Αναστασία